ŠKODA 120 S Rallye repase
Repase původní 120 S, momentálně trochu vrak ,ale kde najdete nové ? Rád bych vám zprostředkoval kompletní popis a postup prací.
Původní majitel stroje byl : Ing.Adamec následně p.Cholevík. Pokusím se dohledat nějakou historii.
Vozidlo přivezeno v nálezovém stavu (viz foto) kousek od H.K. v nějaké nejmenované vesnici. Majitel započal nějaké opravy. Začal trochu špatně , vypáral všechny dodatečné výztuhy a pod. Nevím co zamýšlel ! Každopádně karoserie se odvezla na pískování / ocelovou drtí / a hned bylo jasné kolik je toho potřeba opravit. Nebylo to až tak moc zlé, řekněme 40% původních plechů, ale především mnoho nových , nesmyslných záplat.
Klempířka se docela vyřádila , pískovaní vždy odhalí všechna bolavá místa , tak jak to bývá, no opravit se to muselo !
Po kompletní klempířské práci jsem karoserii nechal opět opískovat a provedl jsem základní ocharnu studenou kataforézou , přeci jen se tam bude asi něco ještě dodělávat. Podběhy a jiná místa kde je jistota, že se nebude svářet a vrtat, jsem ošetřil dvousložkovým základem BODY 960.
Pustil jsem se do montáže chladícího potrubí , původní se nezachovalo, pouze otvory v karoserii. Chladič je nově vyrobený, ale odpovídá všem rozměrům. Stejně tak chladičová přepážka. Rozhodl jsem se pro kompletní smontování vozu aby se vše prověřilo a případně upravilo , nechtěl bych po laku řešit nějaké otvory apod.
Vozidlo je připraveno na lakování tak pokud se to všechno povede, tak se začne montovat v únoru možná i dříve !
Všechny detaily na voze vycházejí z homologace č. 1636 1/4 1972 jedná se o první homologaci. Na voze je několik detailů ,které jsou jinak než znáte z pozdějších 120 S Rally. Jedná se třeba o kapličku přístrojů, tam na tomto provedení není ! Přístroje sou umístěny v místě popelníku, teplota a tlak oleje. Otáčkoměr SCHMITS je umístěn na palubní desce. Přístroje navigátora a jeho pracoviště se lišily u každé posádky.
.
Náhledy fotografií ze složky ŠKODA 120 S Rally