Jdi na obsah Jdi na menu
 


3. 11. 2009
ŠKODA 130RS
 


Vůz zakoupený na předměstí Olomouce v žalostném stavu, po blišším ohledání zjištěno že se jedná o originál 130RS původem jako náhradní vůz který nezávodil v Litvínově. Podle čísla karoserie oveřena totožnost v MB započala rekonstrukce karoserie a otatních dílu dle homologace 1667 s touto homologací byl vůz otestován a dostal veteránská čísla záměrně né závodní veteránské aby byla možnost tentovůz použít v běžném provozu.

Originální sedačky kvůli bezpečnosti nejsou instalovány

Momentálně bez originálního chladiče / je už vyroben nový/

Bez originál motoru se suchou skříní je připraven v dílně včetně převodovky a Lobro klobů

V provozu cca 3 roky jezdí jen příležitostně na výstavy


Technický popis:
Motor prověřené koncepce
Čtyřdobý kapalinou chlazený čtyřválec s rozvodem OHV; umístěn je za zadní hnanou nápravou.

Vrtání x zdvih: 0 75,5 x 72 mm, zdvihový objem 1289 cm3.

Stupeň komprese 10.7.

Největší výkon byl snížen na 85 kW (115 k) při 7000ot/ min.

Největší točivý moment je 127,6 n.m (13 kp.m) při 4000ot/min.

Blok válců je z lehké slitiny s vloženými litinovými válci.

Hlava válců je litinová se čtyřmi sacími a čtyřmi výfukovými kanály. Třikrát uložený klikový hřídel je odvozen od typu Š 120 (zdvih 72 mm). Vačkový hřídel je poháněn řetězem.
Na speciálním dvoudílném sacím potrubí jsou upevněny dva dvojité horizontální karburátory Weber 40 DCOE se společnou ustalovací komorou nasávaného vzduchu. K této komoře vedou dvě rozměrné hadice od čističe vzduchu, umístěného na pravé straně v prostoru blatníku. Dopravu paliva obstarávají dvě elektrická čerpadla facet. Tlakové mazání se suchou skříní, plnoprůtokovým čističem a chladičem oleje připomíná známé závodní vozy. Objemná nádrž na olej v levé zadní části motorového prostoru s postranním olejoznakem je doplněna dvěma čerpadly. Jedním je tlačen olej před redukční ventil pod stálým tlakem 450kpa při všech provozních podmínkách do mazací soustavy motoru, druhé čerpadlo vysává olej z plochého víka klikové skříně,
Uzavřená chladicí soustava má chladič vpředu bez větráku, s upraveným dvojčinným termostatem z vozu VAZ pro dokonalejší regulaci při vyšších provozních teplotách. Alternátor je zn. Bosch 12 V/750 W, spouštěč PAL - Magneton, akumulátor Akuma 12 V/35 Ah

 

Náhledy fotografií ze složky ŠKODA 130RS