Jehlový ventil SOLEX_PAL
Jehlový ventil zajišťuje stabilní hladinu v plovákové komoře, výška hladiny má vliv na funkci karburátoru a následně na chod motoru a jeho seřízení.
Pravidelná kontrola a seřízení hladiny zajistí dobrý a hospodárný provoz motoru. Každý výrobce doporučuje nastavení hladiny a její kontrolu.
Pro motory s obsahem do 1,5L s palivovým čerpadlem ( AC pumpa ) se používají jehlové ventily s označením 1,5 mm. Stejná poučka platí pro starší typy motorů a dopravu paliva samospádem. Pro motory nad objem 1,5L se používají ventily s označením 2mm. Označení průměru bývá z pravidla na čele ventilu.
Palivový ventil musí udržet sloupec benzínu ( paliva ) o výšce 2m nebo tlak paliva z dopravního čerpadla odpovídající této spádové výšce. Při výrobě a servisu se kontrolují se palivové ventily na speciálním přípravku podtlakem 300mm Hg. Ručička vakuometru nesmí ukázat pod dobu pěti vteřin pokles o více jak 20mm Hg zkratka Hg je slupect rtuťi.
Výroba nových jehlových ventilů pro starší typy karburátorů výše uvedené typy a mnohé jiné další.
V současné době není adekvátní náhrada za jehlové ventily, aby pracovali spolehlivě, proto jsem hledali v knihovnách a archivech po původní technické a výrobní dokumentaci, podařilo se!
Připravujeme kompletní vybavení pro výrobu nových ventilů všech typů a velikostí: 1,5, 2 a 2,5.
Původní ventily jsem schopni otestovat na vakuovém přístroji a případně je opravit.
Základní technická dokumentace
Náhledy fotografií ze složky Jehlový ventil SOLEX_PAL