Pierburg
Od začátku výroby Škoda Favorit se montovaly 2 typy karburátoru Pierburg 2E3 nebo Jikov 28-30. Jedná se o naprosto totožné karburátory, LEKR vyráběný licenčně v Jikov České Budějovice. Tyto karburátory patřili mezi poslední vyráběnou skupinu, označení typu LEKR 28-30 Jikov. Jedná se o dvojitý spádový karburátor s podtlakově řízenou druhou komorou. Sytič je automatický řízený bimetalovou pružinou citlivou na teplotu. Vyhrívání je elektrické a od chladící kapaliny.
Konstrukce karburátoru je Pierburg 2Ex kde x označuje způsob ovládání karburátoru:
- 2E1 – mechanický řízený karburátor
- 2E2 – automaticky řízený karburátor
- 2E3 – mechanický karburátor s automatickým řízením druhé komory a sytiče (poloautomat).
- 2EE – elektronicky řízený karburátor